Διοίκηση Σχολικών Μονάδων

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στη Διοίκηση Σχολικών Μονάδων

Βασικοί Σκοποί 

Η σημασία της αποτελεσματικής οργάνωσης και διοίκησης σχολικών μονάδων αλλά και των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει πολλαπλασιαστεί κατά τα τελευταία 25-30 χρόνια. Σε μια εποχή όπου οι κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές είναι συνεχείς  και ραγδαίες και ταυτόχρονα οι απαιτήσεις για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης μεγαλύτερες από ποτέ, η ανάγκη για προετοιμασία κατάλληλων διοικητικών στελεχών έχει φτάσει στο υψηλότερο της σημείο. Η αναγνώριση της σημασίας της αποτελεσματικής σχολικής ηγεσίας είναι πλέον καθολική από ερευνητές, ακαδημαϊκούς, εκπαιδευτικούς και γονείς. Πρόσφατα ερευνητικά αποτελέσματα στο εξωτερικό καταδεικνύουν πως η ηγεσία σχολικής μονάδας είναι ο δεύτερος σχολικός παράγοντας σε θετική επίδραση στα αποτελέσματα μαθητών.

Ο σχολικός ηγέτης του σήμερα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει με επιτυχία στο δύσκολο έργο του χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία. Χρήσιμη μεν η επαγγελματική εμπειρία αλλά εξίσου χρήσιμη είναι και η θεωρητική/επιστημονική κατάρτιση. Το εξ’αποστάσεως μεταπτυχιακό πρόγραμμα στην Διοίκηση Σχολικών Μονάδων έχει ως στόχο να βοηθήσει τους τωρινούς αλλά και μελλοντικούς σχολικούς ηγέτες στην προσπάθεια τους για αποτελεσματική διοίκηση σχολείου. Το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να εξοπλίσει τους φοιτητές με ένα ευρύ φάσμα γνώσεων και δεξιοτήτων όσον αφορά τη θεωρία και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και της εκπαιδευτικής ηγεσίας.

Λαμβάνοντας υπόψην το σημερινό εκπαιδευτικό συγκείμενο μέσα στο οποίο καλείται ο ηγέτης να εκπληρώσει τον ρόλο του αλλά και τις σύγχρονες προσεγγίσεις και τάσεις στην εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία , το πρόγραμμα είναι σχεδιασμένο ώστε να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τόσο του παλιού όσο και του νέου διοικητικού στελέχους που θέλει να διευρύνει το γνωσιολογικό τους υπόβαθρο ώστε σε τελικό στάδιο να βοηθήσουν στην βελτίωση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Αυτό θα επιτευχθεί με την παρουσίαση επίκαιρων και σημαντικών ζητημάτων όπως είναι η οργανωσιακή συμπεριφορά, η ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού, η αποτελεσματική ηγεσία, οι σχέσεις τεχνολογίας με την ηγεσία, αποτελεσματική ομαδική εργασία στην εκπαίδευση, λήψη αποφάσεων. Ειδικότερα, ο σχεδιασμός του προγράμματος βασίζεται στους πιο κάτω τρεις άξονες:

(α) Παρουσίαση σύγχρονων θεωριών και ερευνητικών αποτελεσμάτων όσον αφορά την αποτελεσματική σχολική ηγεσία

(β) Ανάπτυξη των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των διοικητικών στελεχών ώστε να διαθέτουν ρεπερτόριο επιλογών και αντιδράσεων σε καταστάσεις που αντιμετωπίζουν

(γ) Ανάπτυξη κριτικής σκέψης για την θεωρία και πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας.

Ο σχεδιασμός του προγράμματος στηρίχθηκε επίσης στην δομή και το περιεχόμενο πετυχημένων παρόμοιων προγραμμάτων από πανεπιστήμια στο εξωτερικό αλλά διατηρεί το δικό του ξεχωριστό χαρακτήρα μέσα από τις εφαρμογές της επιστημονικής γνώσης στο εκπαιδευτικό συγκείμενο του ευρύτερου ελλαδικού χώρου.

Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα ή Στόχοι του Προγράμματος
Αναμένεται ότι με την επιτυχή ολοκλήρωση του προγράμματος οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να:

  • Έχουν αποκτήσουν ένα στερεό υπόβαθρο στην θεωρία αλλά και την πρακτική της εκπαιδευτικής διοίκησης και εκπαιδευτικής ηγεσίας
  • Ερμηνεύουν και να εξηγούν την δράση και λειτουργία των σχολικών μονάδων
  • Κατανοούν τις διαδικασίες μάθησης και διδασκαλίας ώστε να διαμορφώνουν τις κατάλληλες συνθήκες εργασίας για το προσωπικό και τους μαθητές
  • Αναλύουν τις αρχές της κουλτούρας του σχολείου και να λαμβάνουν τις σωστές αποφάσεις για εισαγωγή, ανάπτυξη και διατήρηση κουλτούρας
  • Γνωρίζουν τα χαρακτηριστικά της ποιοτικής ομαδικής εργασίας και να οργανώνουν αποτελεσματικές κοινότητες μάθησης για τους εκπαιδευτικούς
  • Κατανοούν τις χρήσεις της τεχνολογίας στην ηγεσία
  • Δουλεύουν αποτελεσματικά με εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές για την επίτευξη όσο το δυνατόν καλύτερων αποτελεσμάτων
  • Χρησιμοποιούν την αξιολόγηση διδασκαλίας και διδακτικού έργου ως αποτελεσματικό εργαλείο ηγεσίας.
  • Επιλέγουν και να εφαρμόζουν ηγετικά και διοικητικά στυλ και πρακτικές αποτελεσματικής ηγεσίας ανάλογα με την κατάσταση
  • Αναλύουν και να αξιολογούν την έρευνα για την διοίκηση και ηγεσία
  • Αναλύουν και να αξιολογούν εκπαιδευτικές πολιτικές όσον αφορά τη σημασία και τις προεκτάσεις που έχουν για το προσωπικό και την εκπαίδευση
  • Διαμορφώνουν το κατάλληλο σχολικό περιβάλλον για όλους τους μαθητές
  • Βοηθούν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στα σχολεία.
  • Συγγράφουν επιστημονικές εργασίες που να είναι σε θέση να δημοσιευθούν σε έγκυρα επιστημονικά περιοδικά και να παρουσιαστούν σε τοπικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια.

Διάρκεια Σπουδών
Η διάρκεια του προγράμματος, τόσο για τα συμβατικά και εξ αποστάσεως προγράμματα σπουδών είναι η ίδια, ως εξής:

  • Πλήρης φοίτηση: τρία ακαδημαϊκά εξάμηνα (18 μήνες)
  • Μερική φοίτηση: έξι ακαδημαϊκά εξάμηνα (36 μήνες)

Σε περίπτωση που οι φοιτητές αποτύχουν σε ένα μάθημα ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, δεν μπορούν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στον αναμενόμενο χρόνο, η διάρκεια των σπουδών μπορεί να παραταθεί. Ο χρόνος επέκτασης θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό του Πανεπιστημίου Frederick, σχετικά με την αποφοίτηση των φοιτητών, ο οποίος ορίζει ότι η μέγιστη διάρκεια σπουδών 6 εξάμηνα και για μερική φοίτηση 12 εξάμηνα.

Μενου -:

Διαγωνισμοί

Ξένες Γλώσσες

Σεμινάρια

Μεταπτυχιακά

Ποιοί είμαστε

Σεμινάρια για φοιτητές

Πληροφορική

ucert

Προπτυχιακά - Μεταπτυχιακά στα ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Portfolio - Φάκελος Δεξιοτήτων